Meldingen bij de Wijklijn over (grof)vuil leiden niet tot het opruimen ervan, terwijl de Wijklijn een top-dienstverlening moet bieden aan bewoners

Meldingen bij de Wijklijn over (grof)vuil leiden niet tot het opruimen ervan, terwijl de Wijklijn een top-dienstverlening moet bieden aan bewoners
donderdag 23 februari 2017

prettig wonen is. Het lang laten liggen van vuil, trekt ook ongedierte aan.

Het Meldpunt Verrommeling is dan ook bedoeld om de overlast van vuil aan te pakken.

 

Vragen aan het college: ...

Naar aanleiding van signalen uit de stad en gesprekken met bewoners hebben wij een aantal vragen over de Wijklijn:

1) Bent u het met ons eens dat de Wijklijn een top-dienstverlening moet bieden aan bewoners in onze stad? En vindt u dat dit op dit moment zo gebeurt?

2) Wij krijgen veel signalen van mensen welke een melding doen over (grof) vuil op straat en dat dit niet leidt tot het opruimen daarvan. Op welke wijze monitort u de actie van de diensten na een melding?

3) Het schoonhouden van de openbare ruimte is belegd bij de organisatie HVC/Netwerk. Kunt u ons uitleggen op welke wijze zij een terugkoppeling doen na een melding?

4) Kunt u ons aangeven hoeveel meldingen de Wijklijn krijgt op de volgende onderwerpen: Vuil op straat, graffiti, straatverlichting en groenvoorziening?

5) In Dordrecht zijn vele bewoners actief als zwerfafvalpakker, op welke manier ondersteunt de wijklijn deze actieve schoonhouders?

 

KLIK HIER OM FILMPJE RTV DORDRECHT TE BEKIJKEN

Reageren?





Terug naar het overzicht

Deel dit bericht

Laat je e-mailadres achter en blijf op de hoogte.

Copyright © 2017 | PvdA Dordrecht | Privacybeleid