Jaarverslag Gemeenteraad 2016 - PvdA: Zorg, veiligheid en armoedebestrijding

vrijdag 7 april 2017

uitgevoerd in 30 kilometer zones. Ontluisterend waren de metingen, een weggebruiker reed zelfs ruim 70 km per uur. De PvdA heeft nadrukkelijk gepleit voor een duidelijke inrichting van straten, zodat er ook gehandhaafd kan worden. Wij zullen zelf, samen met bewoners, met ideeën en voorstellen komen.

De PvdA maakt zich grote zorgen over de uitstoot van DuPont. DuPont/Chemours moet zich verantwoordelijk opstellen, de bloedproeven betalen, en toewerken naar zero uitstoot.

Bestrijding van armoede: De beste oplossing om armoede te bestrijden is Werk, Werk, Werk. Wij pleiten er voor om, in navolging van Amsterdam, werkbrigades te maken. De mensen die hier komen te werken houden zich op zinvolle wijze bezig met de stad tegen betaling van het minimumloon.

In 2016 hebben wij de degens gekruist over de eigen bijdrage bij de WMO en konden met veel moeite een paar procenten uit het vuur slepen. Een greep uit onze activiteiten die natuurlijk hun vervolg krijgen in de komende jaren.

Klik op pdf-bestand hieronder voor het lezen van het Jaarverslag Gemeenteraad 2016.

Reageren?